Docenten training
Leiderschapstraining voor docenten.
Wie je bent communiceer je slechts deels door je woorden. Het grootste deel draag je over door je uitstraling en energie. Persoonlijk leiderschap is geen kwestie van kennis maar gaat over wie je bent. Voor een docent die voor een groep leerlingen staat is dit bijzonder relevant.
Onze docententraining gaat over de atmosfeer die je creëert in de klas. Hoe zorg je dat leerlingen zich veilig voelen? Hoe zorg je dat leerlingen open staan voor jou als persoon én voor de lesstof?
Je hebt altijd energie en uitstraling.
Je communiceert al voordat je iets zegt. Puur door je aanwezigheid. Dit wordt door veel mensen onderschat. Jouw intenties en emoties bepalen namelijk wat je uitstraalt. Als wat er binnen bij je gebeurt niet overeenkomt met wat je van buiten uitstraalt, of probeert uit te stralen, is de kans groot dat jouw boodschap niet overkomt. Mensen lezen namelijk meer uit energie dan uit woorden. Bedenk hoe jouw energie jouw team beïnvloedt. Het effect van jouw energie op het team of je relaties kan doorslaggevend zijn voor succesvolle communicatie.
Als docent heb je een cruciale rol in de dynamiek van een groep.
Als leraar ben je meer dan een bron van kennis; je bent een bepalende factor voor de sfeer en dynamiek in de klas. Jouw uitstraling, energie en persoonlijkheid hebben een directe invloed op hoe leerlingen zich voelen en leren. Effectieve communicatie begint bij zelfbewustzijn: wie ben je werkelijk, en welke boodschap draag je uit door je houding, emoties en gedrag?
Deze training helpt je om via reflectie inzicht te krijgen in je eigen impact en hoe deze het contact met anderen beïnvloedt. Door te werken met roofvogels – meesters in eerlijkheid en efficiëntie – krijg je directe en transparante feedback op je intenties en handelingen. Het resultaat? Meer authentiek leiderschap en een diepere verbinding met jezelf én je leerlingen.
Wat leer je in onze docententraining met roofvogels
- Wat jouw rol in een groep is
- Hoe jouw uitstraling de omgeving beïnvloedt
- Welke rol jouw zelfbeeld speelt in groepsprocessen
- Eerst contact maken met jezelf
- Daarna pas met anderen
- Rust bewaren